Hopp til hovedinnholdet

Trond fikk netthjelp på døra

Da Trond Clausen ikke kom seg på nett, fikk han hjemmebesøk av Sandefjord Bredbånd. Nå tilbyr vi konseptet Rett_På_Nett slik at alle i Sandefjord kan kobles på internett - uten bekymring.

7. oktober 2020
Toppbilde 1200x700
Mats (t.v) og Bakke fra Sandefjord Bredbånd (foran) besøkte Trond Clausen på Råstad og sørget for at han fikk gode signaler gjennom hele huset.
Toppbilde 1920x700
Mats (t.v) og Bakke fra Sandefjord Bredbånd (foran) besøkte Trond Clausen på Råstad og sørget for at han fikk gode signaler gjennom hele huset.

Trond fikk netthjelp på døra

Da Trond Clausen ikke kom seg på nett, fikk han hjemmebesøk av Sandefjord Bredbånd. Nå tilbys konseptet Rett_På_Nett slik at alle i Sandefjord kan kobles på internett - uten bekymring.

Da den noe trege kobberlinjen var byttet ut med 100% fiber fra Sandefjord Bredbånd, ble det jubel i taket hos Trond Clausen på Råstad. Bort med sneglenett og vedlegg som tok en evighet å laste ned. Alt av utstyr var i hus. Google Wifi ble satt opp. Men så funket det ikke slik Trond hadde tenkt. Krise. Han trengte rett og slett hjelp for å få bra trådløst nett hjemme.

- Det fungerte kjempefint med nettverkskabel direkte til PC, men når jeg brukte datamaskinen trådløst, fungerte det skikkelig dårlig. Jeg hadde lyst til å kaste hele PC-en ut på gårdsplassen, forteller Trond Clausen med et lurt smil fra den idylliske gården i Råstadveien, utenfor Sandefjord. Men PC-en er heldigvis fortsatt like hel. Han tok en telefon i stedet.

- Jeg ringte rett til Sandefjord Bredbånd. Beskjeden fra dem var klar: «Sånn kan du ikke ha det», forteller Clausen.

Trond og Bakke 800x533
Trond Clausen (t.v) er veldig fornøyd med servicen fra Sandefjord Bredbånd og kundekonsulent Bakke.

Noen få dager senere sto Bakke og Mats, to kundekonsulenter fra Sandefjord Bredbånd, på trappen.

- Vi lette etter støy som blokkerte de trådløse signalene, og jeg skjønte fort at det var en tykk murvegg inn til kontoret, samt plasseringen av Google Wifi-boksene som gjorde at signalene ikke fungerte som de skulle. Det er ikke alltid det skal så mye til, sier Bakke med et smil.

- Jeg er så takknemlig for den hjelpen jeg fikk til å få gode trådløse signaler i hele huset, sier Clausen.

Hva er Rett_På_Nett?

Rett_På_Nett er et servicekonsept hvor vi tilbyr hjemmebesøk av en av våre kundekonsulenter som gir deg den tekniske hjelpen du trenger, for å få tv og internettet ditt koblet opp og virke slik du ønsker. Kort sagt: Rett_På_Nett får deg raskt rett på nett, og gjelder for alle kunder av Sandefjord Bredbånd.

Rett_På_Nett med Sandefjord Bredbånd

For det er ikke alltid bare-bare å komme seg på nett. Det er mange «duppeditter» som skal kobles på, trådløst nett som skal fungere gjennom hele huset og TV-en som skal vise de kanalene man ønsker.

Sandefjord Bredbånd kommer med et nytt konsept. Vi har kalt det Rett_På_Nett. Servicetilbudet er rettet mot privatkunder og skal sørge for at hele Sandefjord blir koblet på nett – uansett hvilken erfaring eller kunnskap om bredbånd og TV-dekodere deres kunder har.

Sandefjord Bredbånd tilbyr hjemmebesøk av en kundekonsulent som gir den tekniske hjelpen man trenger for å få et lynraskt internett, TV og alt det andre man ønsker å koble på internett. Målet er å få folk rett på nett og bli fornøyde med tjenestene Sandefjord Bredbånd leverer.

- Det er jo fantastisk å få denne servicen rett i egen stue. Tenk hvor mange som ikke er så teknisk anlagt, som trenger denne hjelpen. Det er absolutt et viktig produkt for mange, påpeker Clausen, som i disse dager nyter et nett som fungerer godt i hele huset. Han legger til:

- Du vet, det å ha internett er nesten viktigere enn å ha bil. Alt blir mer og mer digitalt.

Clausen har selv vært pådriver for å få fiber til bygda på Råstad, og nå nyter en mengde husstander i nabolaget et raskere internett. Som selvstendig næringsdrivende og politiker i Sandefjord er det mange saksvedlegg Clausen må laste ned og mye av jobben hans gjøres digitalt. Med fiber har han rett og slett fått en mer effektiv hverdag.

Trond 800x1201

Trond Clausen jobber mye hjemmefra, både med eget rørleggerfirma og som politiker i Sandefjord. Han er avhengig av å ha et godt trådløst nett som fungerer i hele huset. 

Bakke_Mats_Trond 1920x700

Slipp nett-bekymringer

For det er ingen hemmelighet. Den digitale utviklingen går raskere og raskere. Det er mye nytt å sette seg inn i - hele tiden. Denne digitale reisen kan for mange være utfordrende.

- Folk har gjerne mange enheter man bruker i hverdagen - nettbrett, mobiltelefon, TV og datamaskin. Det er også flere og flere som ønsker å koble nye ting til nett, som for eksempel lysstyring, strømstyring, vaskemaskin, kjøleskap og robotgressklipper.  Da er det supert med stabilt og godt fiberbredbånd. Vi ønsker at folk skal slippe å bekymre seg. Når folk kontakter oss fordi noe ikke fungerer, prøver vi først å hjelpe over telefon. Ofte kan det være enkle grep som er løsningen. Klarer vi ikke det, så reiser vi ut og bistår med å få et så optimalt nettverk som mulig i hjemmet ditt, samt å koble på alle enheter, forteller Bakke.

-Du kan si vi kommer på en slags befaring. Vi ser hvilke endringer som må til for å få bedre signal, samt kommer med forslag om det er behov for flere signalbokser eller andre tilpasninger, legger Mats til.

I lanseringsperioden tilbys et gratis hjembesøk som et introduksjonstilbud til et antall kunder som har internett- og TV-pakkene «Altibox Standard, «Altibox Medium», eller «Altibox Pluss». Les mer her.

Bil 800x534

Bakke (t.v) og Mats jobber som kundekonsulenter hos Sandefjord Bredbånd. Om deres kunder har nett-problemer, så tar de eller andre kolleger fra kundeservice, oppdraget, enten på telefon eller reiser hjem til folk for å bistå. Det viktigste er at alle kundene skal ha et nett som fungerer i egen bolig.

Clausen har selv to Google Wifi i 1.etasje, samt én boks i 2.etasje. Det betyr god trådløs dekning i hele huset og alle tre i husstanden får dekket sine behov.

- Det viktigste for meg er å ha trådløst nett i hele huset. TV-en er det kona som styrer, og hun klager ikke. Jeg tror det er mange som kommer til å si «endelig», når de får vite om Rett_På_Nett. Det er mye å sette seg inn i, og jeg tror mange kan trenge litt hjelp for å koble seg på, inkludert meg selv, sier han og humrer. Samtidig tar han frem mobilen og viser via en app at hele huset har signaler fra bunn til topp.

Med en PC som fortsatt er like hel og en lettere arbeidshverdag, huker han tak i de utsendte.

-Mens jeg har dere her. Skulle gjerne hatt signaler til den nye utestua i hagen. Kan dere ta en titt? spør han.

-Selvsagt, sier de to fra Sandefjord Bredbånd.

Gardsplass 800x534

Sandefjord Bredbånd reiser ut til alle kunder som trenger netthjelp. Trond Clausen fikk besøk på gården sin på Råstad.